HTML

Útilapu egy évre

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Linkblog

Nepál 3.

2008.11.26. 07:31 :: Szeki_

Nepáli konyha


Viszonylag kicsi az eredeti nepáli ételek köre. A környező országok konyhája viszont megtalálható mindenfelé. Az indiai, kínai, tibeti konyha mellett nagyon gyakori a mexikói(!) és van japán is.
S hogy mit esznek a nepáliak? Főtt rizst zöldségekkel. Naponta kétszer, egész életükben. Ezt saját szememmel láttam. A túra során a túravezetőm délben és este, minden nap daal bhaatot evett. Természetesen én is ettem. Finom, de nagyon unalmas lehet mindig ezt enni. Megkérdeztem tőle, van-e más tradicionális nepáli étel? A pudingot tudta még mondani, ami nem egyenlő az általunk ismerttel, csak úgy néz ki. Ezek kívül nagyon kevés van.

A nepáliak nagy többsége vegetáriánus. Részben a vallás miatt. Az étkezés kézmosással kezdődik. Kézzel esznek, de csak a jobb kezüket használják, mert a balt másra használják. Végül is érthető, mert nincs túl nagy higiénia.
A leggyakoribb ételük a daal bhaat (rizs, lencse), ami főtt rizs lencselevessel. E mellé többnyire currys zöldségeket adnak, valamint párolt spenótot, esetleg savanyú-csípős zöldséget. Ha ilyet rendel valaki, tulajdonképpen degeszre eheti magát. Az a szokás, hogy amelyikből kifogy, azt újratöltik. Én nem tudtam annyit enni, hogy abbahagyták volna. Ehhez az ételhez speciális fém tálat használnak, neve thali.


Daal bhaat

A másik a tarkari (zöldség), mely rokon az előbbivel. Itt csicseri borsó-krumpli leves, némi öntet és chapati (keletlen kenyér), egy kis nyers zöldséggel, a képen épp retek és csípős paprika. Az ára lenyűgöző, 25 rúpia, ami kb 50 Ft. Nem mondom, hogy teljesen jól laktam tőle, de mondjuk kettő után valószínűleg nehezebben vettem volna a levegőt. Az ár persze annak is köszönhető, hogy nem a turista központban, hanem 2 km-rel arrébb ettem. A többi vendég elég nagy szemekkel nézett, nem lehet valami gyakori a külföldi.


Tarkari

Nagy kedvencem a tibeti eredetű momo. Alapvetően fűszeres zöldséggel töltött tészta, főzve, vagy sütve. Van belőle húsos verzió is, de gyakoribb a zöldséges.


Momo

Az utolsó napok egyikén vettem egy adag sütit. Nagyon jól néztek ki, s majd’ mindegyik fajtából kértem. Kilóra adják őket. Először örült a tulaj, hogy most egy külföldi szépen felvásárolja a boltot. Már vette elő a nagy dobozt, s kérdezte hány kilót kérek. Először nagy szemeket meresztettem rá, s mondtam, hogy akkor abból lesz egy darab, meg abból, … Szegény szomorúan tette vissza a nagyot, s vette elő a legkisebb dobozát. Este kértem a hotelben egy tálat, s vacsora gyanánt végigkóstoltam őket. Tényleg jók, de sajnos elég hasonlóak az ízek.


Sok süti

 

S akkor most jöjjön néhány video

 

Annapurna túra: függőhíd szamárral

  

Ghorapani, Poon Hill látkép

  

Nehéz sors, legalábbis a középsőnek. Mind a három bak volt! (nagyon szigorúan 18 éven felülieknek – ellenőrizni fogom)
  

 

Furdetes Saurahanal

Szólj hozzá!

Címkék: étel nepál vidijo

A bejegyzés trackback címe:

https://utilapu365.blog.hu/api/trackback/id/tr78789071

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása